A molts de vosaltres segur que en algunes classes us han posat vídeos o presentacions per explicar millor el que volien dir els professors o potser perquè els hi sobraven temps. Els hi heu prestat atenció, recordeu ara mateix de totes les dades que donaven?, de què tractava? Doncs bé, segur no, igual que jo.
Per això avui us vull parlar dels mitjans audiovisuals a l'educació. Em sembla un tema molt interessant i d'això vam estar parlant en una classe de GTIC. Per fer una classe el més important és que totes les persones, professors i alumnes, tinguin una motivació, així doncs, tindran algun interès per estar atent a les classes. Per això, si un professor fa una classe molt teòrica i al final d'ella els hi posa un vídeo que encara dóna més informació, els alumnes perdran l'interès i l'atenció, ja que estaran saturats de tanta informació. En canvi si els hi posa un vídeo una mica més curt i entretingut, els alumnes estaran atents i podran recordar i relacionar posteriorment la teoria amb el vídeo. Per tant penso que posar un vídeo en una classe ha de tenir algun sentit i no posar-lo perquè el professor no té més recursos. El vídeo, si té veu, no ha de ser monòtona ni pausada, ja que això no dóna punts d'atenció i tampoc ha de tenir molta lletra, perquè no es pot prestar atenció ni als textos ni a la veu.
En canvi, si el vídeo és més curt, no té massa informació, sinó que complementa a la teoria i és més senzill, com ja he dit abans, els alumnes poden estar més atents durant un període més llarg.
El mateix passa si es posa una presentació. No ha de tenir molt de text, si pot ser no tenir-ne, ja que si no prestaran més atenció a llegir i no tant al que es diu. Per això és millor posar imatges o símbols significatius i a partir d'ells fer l'explicació d'una manera coherent, entenedora i amena.
El professor de GTIC ens va fer aquesta mateixa prova durant la classe. Primer ens va posar un vídeo de la història de Catalunya, en què estava explicat per una veu en off monòtona i les imatges lentes i quasi totes dels mateixos colors. Va parar el vídeo i ens va preguntar algunes dades que havia donat i poques persones van poder respondre.
Després ens va posar un vídeo de dibuixos en què no hi havia veu i hi havia una música alegre. Quan va acabar el vídeo ens va tornar a preguntar i sí que vam ser capaços tots e respondre.
És per això que saber posar el vídeo adequat en una aula és difícil i important a la vegada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada