Pàgines

diumenge, 2 de novembre del 2014

Ús educatiu dels blogs

Com ja deveu saber i com porto dedicant algunes entrades exclusivament en saber què és un blog, un blog no només té la funció de comunicar alguns successos a notícies sinó que també pot tenir un ús educatiu. Des de fa un temps, la web 2.0 s'han imposat a les aules i ajuden als professors i als alumnes a fer una millora de les classes, ja que per la seva facilitat d'incorporació a les aules i d'ús, permet que facin d'ell un treball habitual de classe de manera molt diversa i en conseqüència fa que les activitats tingui un sentiment social, ja que permeten en els alumnes la possibilitat de compartir, comunicar, fomentar els debats, l'anàlisi i la reflexió. Així doncs, permeten combinar els treballs en grup o de manera individual.
A més a més fomenta la comunicació entre professors i alumnes.

Per això, moltes escoles ja han incorporat aquest recurs a les seves aules. És una forma nova d'innovar. En els alumnes els hi crea motivació, ja que en aquest context se senten els protagonistes i a més es veu afavorit per la facilitat de crear i allotjar aquest sistema de gestió de continguts de manera gratuïta a més a més de controlar el seu propi discurs, ja que el poden modificar.

També el protagonisme de l'alumne està acompanyat d'una responsabilitat que assumeix públicament. Aquest caràcter públic del blog és una de les seves característiques més interessants en l'educació. Amb això, la seva cura de continguts i la responsabilitat creix, ja que l'alumne s'ha de parar a pensar detingudament el que vol que els lectors llegeixin i l'entenguin, i que no s'emportin una imatge equívoca d'ell.

Per tant, els blogs en l'àmbit educatiu fomenten l'aprenentatge tant pel professor com per l'alumne i permeten adquirir coneixements i responsabilitats en part iguals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada