Benjamin Bloom i altres col·laboradors (1956) van crear una llista tot classificant les activitats educatives. Aquestes estan ordenades jeràrquicament, de més senzilles a més complexes, és a dir, no es pot desenvolupar una habilitat superior si l'actual no és assolida. Aquesta llista es coneix com "Taxonomia de Bloom". Per fer-la es van basar en tres dominis: el domini cognitiu, afectiu i psicomotor.
La primera Taxonomia de Bloom es va fer l'any 1956. L'any 2000 però, es va revisar i van incorporar les accions en forma de verbs.
Finalment l'any 2008, el doctor Andrew Churches va actualitzar la revisió del 2000 per afegir les noves realitats de l'era digital. En ella va acabar de complementar cada categoria amb verbs i eines del món digital que possibiliten el desenvolupament de les habilitats per: recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.
http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3.html |
Finalment l'any 2008, el doctor Andrew Churches va actualitzar la revisió del 2000 per afegir les noves realitats de l'era digital. En ella va acabar de complementar cada categoria amb verbs i eines del món digital que possibiliten el desenvolupament de les habilitats per: recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar i crear.
Seguint aquesta llista he elaborat una que mostra les habilitats cognitives que es desenvolupen a partir de les eines i recursos que he treballat durant aquest semestre:
Informació extreta de:
- http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/2012/12/conceptualitzacio-de-la-naturalesa-de_3.html
- http://ca.wikipedia.org/wiki/Taxonomia_de_Bloom
- http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada